Sådan indstilles din smartphone til hjerteløber-appen

For at du kan modtage alarmer i hjerteløber-appen, skal din smartphone være opsat korrekt. Nedenfor kan du trin for trin gennemgå - for hhv. iPhone og Android - om din smartphone er klar til at modtage en alarm.

I gennemgangen nedenfor har vi anvendt hhv. en iPhone 11 Pro og en Samsung Galaxy s20. For Android-telefoner er der typisk mindre forskelle i menuernes udseende fra model til model. Det er desuden muligt at vælge sprog - på de nedenstående screenshots for Android-telefonen er sproget sat til engelsk.

Inden du går i gang, bør du først kontrollere, at du har den nyeste version af hjerteløber-appen. Hvis ikke du har valgt automatisk opdatering af appen, kan du tjekke, om du har den nyeste version i hhv. App Store eller Google Play Store.

Sådan indstilles din iPhone til hjerteløber-appen

  • 1. Log ind

    Åbn appen, og log ind, hvis du ikke er det.

  • 2. Vælg "Indstillinger"

    Klik på menuen med de tre grå streger nederst i højre hjørne. Klik herefter på ”Indstillinger”.

      

  • 3. Grønne flueben eller røde krydser

    Ser du tre grønne flueben, har du givet de nødvendige tilladelser og behøver ikke gøre yderligere. Hvis et eller flere punkter er markeret med et rødt kryds, skal du foretage ændringer.

    Klik på 'Indstillinger' markeret med rødt. Du sendes nu til den menu i telefonens indstillinger, hvor du kan foretage ændringen.

     

  • 4. Giv tilladelse til "Lokalitet"

    Mangler du at give tilladelse til, at appen kan finde din lokalitet, skal du klikke på ”Lokalitet” og herefter ”Altid”. Du skal desuden give tilladelse til ”Præcis lokalitet”. 

     

  • 5. Tillad "Notifikationer" og "Vigtige advarsler"

    Mangler du at give tilladelse til ”Notifikationer” eller ”Vigtige advarsler”, skal du give disse tilladelser som vist nedenfor.

     

  • 6. Du er klar! Har du spørgsmål?

    Når du kan se tre flueben i hjerteløber-appen, er din telefon indstillet korrekt. Har du spørgsmål til opsætningen af din iPhone, kan du fx søge hjælp i vores Facebook-gruppe TrygFonden Hjerteløber.

Sådan indstilles din Android til hjerteløber-appen

  • 1. Log ind

    Åbn appen, og log ind, hvis du ikke er det.

  • 2. Vælg "Indstillinger"

    Klik på menuen med de tre røde streger øverst i venstre hjørne. Klik herefter på ”Indstillinger”.

     

  • 3. Grønne flueben eller røde krydser

    Ser du tre grønne flueben, har du givet de nødvendige tilladelser og behøver ikke gøre yderligere. Hvis et eller flere punkter er markeret med et rødt kryds, skal du foretage ændringer.

    Klik på ”(ændres her)” ud for den tilladelse, der er markeret med rødt. Du sendes nu til den menu i telefonens indstillinger, hvor du kan foretage ændringen.

     

  • 4. Giv tilladelse til "Lokalitet"

    Mangler du at give tilladelse til, at appen kan finde din enheds placering, skal du klikke på ”Tilladelser” -> "Placering" -> "Tillad altid" 

      

  • 5. Tillad "Notifikationer"

    Mangler du at give tilladelse til ”Notifikationer” skal du klikke på "Meddelelser" og herefter "Vis meddelelser".

     

  • 6. Fravælg "Batterioptimering"

    For at sikre at Hjerteløber-appen også virker, når du slukker skærmen, skal du fravælge "Batterioptimering". Det betyder, at appen også er funktionel, når din skærm er slukket.

    Hvis du ikke kan se Hjerteløber-appen i din oversigt, er det sandsynligvis fordi, du skal vælge "Alt" eller "Alle apps" i drop down-menuen i toppen af skærmen.

  • 7. Du er klar! Har du spørgsmål?

    Når du kan se tre flueben i hjerteløber-appen, er din telefon indstillet korrekt. Har du spørgsmål til opsætningen af din Android, kan du fx søge hjælp i vores Facebook-gruppe TrygFonden Hjerteløber.